szombat, december 24, 2011

Azonnal puha mézeskalács 2.



Nyáron a nagy családi nyaralás alatt betévedtünk Mezőkövesdre, a mézeskalácsos házba. Nagyon tudom mindenkinek ajánlani, aki arra jár (és az összes kis házat, írtó aranyosak az emberek, és sok gyönyörűséget mutatnak). Miután szóba elegyedtünk a készítővel, írókáztunk, és kaptunk egy receptet, amiből ő is dolgozik. Sokat gondolkodtam azon, lecseréljem-e a jó beváltat az újra, de megtettem, és nagyon nem bántam meg. Jól lehet a tésztával dolgozni, és írtó finom. A fahéj mellé én még raktam fél evőkanál mézes fűszerkeveréket is, csak az íze kedvéért.

A sütéssel vigyázni kell, a mézeseknek elég néhány perc, különben túlsülnek!


Hozzávalók:

25 dkg méz

12 dkg zsíradék

15 dkg porcukor

2 mk fahéj

1 púpos tk szódabikarbóna

50 dkg liszt

2 tojás


A mézet a vajjal vagy a zsírral megolvasztjuk. Belekeverjük a cukrot és a tojásokat. A lisztbe vegytíjük a fahéjat és a szódabikarbónát, összedolgozzuk a mézes vajjal, hűtőben pihentjük. Legjobb egy egész éjszakát, de kipróbáltam, és már pár óra múlva is használható a tészta. Lisztezett deszkán kinyújtjuk kb. fél centi vastagra, szaggatjuk, és 180 fokos sütőben néhány perc alatt (nekem konkrétan 6 perc légkeveréses sütőben) megsütjük. Azonnal puha ehető, vagy díszíthető.

Nincsenek megjegyzések: