szombat, december 24, 2011



Ez a kép is béna, de a recept annál jobb. Évek óta készülök a házi szaloncukorra, gyűjtögetem a recepteket, és amikor beleharapok a boltiba, mindig megfogadom, jövőre biztosan. Idén eljött ez a jövő, egyből három fajtával.


- aszalt szilvás- marcipános

Nagyon egyszerű, csupán az apró darabokra vágott aszalt szilvát össze kell keverni a marcipánnal, formázni, és étcsokoládéba mártani. Készült felnőtt verzió is, ehhez a szilvát egy napra szilvapálinkába áztattam, akárcsak a bonbonok töltelékénél.


- zselés

4 dl frissen présel alma-meggylevet (SIÓ) 4 ek mézzel és 1 dl citromlével addig forraltam, amíg be nem sűrűsödött (kb 20 perc). 8 zselatinlapot ezalatt hideg vízben áztattam, majd kinyomkodtam, és a forró gyümölcslében feloldottam. Egy kis tálba öntöttem, hűtőbe raktam.

Miután megszilárdult, felkockáztam, néhány percre fagyasztóba raktam. Ezalatt megolvasztottam az étcsokit, és beleforgattam a kockákat. Vigyázni kell arra, hogy a csoki ne legyen nagyon forró, mert a zselatin azonnal elkezd oldódni. A három közül ezt volt a legnehezebb bevonni, alaposan megkínlódtam vele.


- kókuszos

A Culinarisban vettem decemberben egy doboz kókuszkrémet (Renuka). Igazából nem tudtam, minek, csak valahogy nem tudtam nem elhozni, de milyen jól tettem!

A 20 dkg kókuszkrémhez kevertem 170 gramm sűrített tejet, 5 dkg olvasztott fehércsokoládét, 1 csomag kókuszreszeléket, összekevertem, és hűtőben összedermesztettem. Nagyon jól formázható. Ezt is étcsokival vontam be. Büszke vagyok rá, mert sokkal, de sokkal finomabb, mint a bolti társa.

Nincsenek megjegyzések: